Handelsvillkor

Företagsinformation
High5shop.se
E-post: info@high5shop.se
Telefon: +45 77300500
Adress: Indkildevej 2B, 9210 Aalborg SØ, Danmark
CVR: 38231812

Beställning och betalning
Alla priser som framgår av webbplatsen inkluderar moms samt övriga avgifter. Priserna är dagspriser. Priset vid beställningstillfället är det pris som gäller för köpet.

När du har lagt en beställning, får du en e-bekräftelse. Om du inte mottar denna e-bekräftelse inom en timme, ber vi dig att kontakta oss. Du kommer även att få ett nytt e-postmeddelande på dagen som din beställning skickas.

Om du vill ha en ny kopia av din orderbekräftelse, ber vi dig att skicka ett e-postmeddelande till info@high5shop.se.

Betalning
Vi erbjuder ett flertal olika betalningsmetoder. Den säkraste betalningsmetoden och den som vi rekommenderar åt våra kunder är betalning med betalkort.

Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

- Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
- Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
- Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
- [PLEASE ADJUST ABOVE AND BELOW IN ACCORDANCE WITH THE PAYMENT METHODS USED]
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy [LINK].

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

Vi accepterar följande korttyper
Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro.
Vid betalning med elektroniskt betalkort dras beloppet först när produkterna har skickats.

Frakt
Alla produkterna i webbshopen finns på lager och vi skickar din beställning inom 24 timmar. Därmed har vi en leveranstid på 2 - 4 dagar. Vi skickar alltid beställningar enligt inkommande ordning.

Vid reor, helgdagar eller liknande, kan det därför uppstå en längre leveranstid. Detta informerar vi om på vår webbplats.

Fraktkostnader
Vår fraktavgift är fast, oberoende av beställningens storlek. Man kan välja att paketet ska skickas med eller utan omsortering.

PostNords paketombud: 39,00 kr
PostNord med omsortering: 89,00 kr

Om du köper produkter för mer än 499 kr är frakten gratis.

Det skickas alltid ut ett "Track-and-Trace"-nummer. På så sätt är det möjligt att följa beställningen från vårt lager till den överenskomna leveransplatsen.

Ångerrätt
Som konsument har du 100 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerrätten löper ut efter 100 dagar från dagen då du mottog din produkt. Om du har beställt flera produkter vid samma tillfälle, men de levereras separat, löper tidsfristen från dagen då du mottog den sista produkten.

Består beställningen av olika partier eller delar, löper ångerrätten ut efter 100 dagar från dagen då du mottog det sista partiet eller den sista delen.

Tidsfristen innebär att du har 100 dagar på dig från dagen då du mottog produkten till att informera oss om att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till info@high5shop.se eller använda standardformuläret för ångerrätt som du hittar längst ned under handelsvillkoren.

Du kan inte ångra ditt köp genom att underlåta att ta emot produkterna utan att samtidigt ge oss besked om detta.

Ångerrätt för en del av köpet
Om du har köpt flera produkter av oss, har du möjligheten att skicka en eller flera produkter i retur även om de ingick i en större beställning. Observera att fraktkostnader inte återbetalas om du ångrar en del av ditt köp.

Paket som inte hämtas ut i paketshopen
Om du inte hämtar ut paketet i paketshopen och det returneras till vårt lager, betalar du en avgift på 69kr.

Retur
När du har informerat oss om att du vill ångra ditt köp, har du 30 dagar på dig att returnera produkten till oss. Du måste själv betala för retur av paketet och det är du som är betalningsskyldig i händelse av skada under transporten.

Produktens skick när du returnerar den
Om produkten har minskat i värde på grund av att du har använt den, på annat sätt än vad som var nödvändigt för att avgöra produkttyp, egenskaper och funktioner, kan du bara få en del av köpesumman tillbaka. Summan som återbetalas till dig beror på produktens kommersiella värde och, i vissa fall, kan
det innebära att du bara återbetalas fraktkostnaden.

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp, återbetalas din köpesumma. Om produkten har minskat i värde, drar vi av beloppet som du ansvarar för.

Vi återbetalar alla betalningar som har mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), inom 30 dagar från dagen som vi mottar ditt meddelande om att du
vill ångra köpeavtalet.

Vi återbetalar köpesumman med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inget annat har avtalats med oss. Vi kan kvarhålla återbetalningen tills vi har mottagit produkten, såvida du inte skickar oss dokumentation om utförd retur.

Produkten skickas till:

High5shop.se
Indkildevej 2B, 9210 Aalborg SØ, Danmark
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till denna adress.

Byte
Om en produkt ska bytas mot en annan, ansvarar du för kostnaden vid retur - vi betalar i gengäld för frakten av den nya produkten till dig. Du ansvarar för produkten från leveranstillfälle. Vid retur ansvarar du för att produkten är erforderligt emballerad.

Reklamationsrätt
När du handlar hos oss som konsument, gäller konsumentlagens regler för produktköp. Det innebär att
du har en reklamationsrätt på 24 månader. Kontakta oss innan du skickar hit produkten.

Om din reklamation är berättigad, innebär det att du antingen får produkten reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset beroende på den specifika situationen.

Du måste använda dig av reklamationsrätten inom "skälig tid" från att ha upptäckt felet. Om reklamation sker inom två månader från upptäckt av felet, är den alltid inom "skälig tid".

Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina (skäliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid returneras i erforderligt emballage. Kom ihåg att få ett kvitto för transport, så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Produkten skickas till:
High5shop.se
Indkildevej 2B, 9210 Aalborg SØ, Danmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till denna adress.
När du returnerar produkten, ombeds du att bifoga en detaljerad beskrivning av felet.

Integritetspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, telefon och e-postadress.
Vi registrerar och delar personuppgifterna som krävs för att kunna leverera produkten till dig.

Personuppgifterna registreras hos Media9000 I/S och sparas i fem år. Därefter raderas uppgifterna. Vi samarbetar dessutom med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företagen bearbetar uteslutande uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för egna syften.
Vi samarbetar endast med databearbetare inom EU, eller i länder som kan skydda dina uppgifter på ett tillbörligt sätt. Dataansvarig för high5shop.se är Media9000 I / S.

Du har rätten att få veta vilka personuppgifter som vi bearbetar om dig.
Om du anser att uppgifterna är felaktiga, har du rätten att få dem korrigerade. I vissa fall har vi en skyldighet att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan till exempel vara om dina data inte längre är nödvändiga i relation till de ändamål som vi skulle använda dem för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter bearbetas i oenlighet med gällande lagstiftning. Du kan skriva till oss på: info@high5shop.se.

Loggstatistik
Vi använder loggstatistik på High5shop.se. Det är ett statistiksystem som samlar in information för att ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar den m.m. Loggstatistiken används enbart med syftet att optimera High5shop.se.

Cookies
Webbplatsen använder "cookies". Detta är en textfil som lagras på din dator, mobil eller motsvarande, med syftet att känna igen enheten, komma ihåg inställningar, skapa statistik och rikta annonser. Cookies kan inte innehålla skadlig kod såsom virus.

Du kan radera eller blockera cookies. Se instruktioner: http://minecookies.org/cookiehandtering

Om du raderar eller blockerar cookies, kan annonserna bli mindre relevanta och visas oftare. Det finns även en risk att webbplatsen inte fungerar optimalt och att det finns innehåll som du inte får åtkomst till.

Webbplatsen innehåller cookies från tredje part som i varierande grad kan vara:

Facebook Pixel och Analytics
Google Analytics
Google AdWords
SleekNote
Cookiegodkännande

Syfte
Informationen används för att identifiera dig som användare och visa annonser som med största sannolikhet bedöms vara relevanta för dig, för att registrera dina inköp och betalningar, samt tillhandahålla tjänsterna som du har begärt, till exempel utskick av nyhetsbrev. Dessutom använder vi informationen för att optimera våra tjänster och vårt innehåll.

Förmedling av information
Data om din användning av webbplatsen, vilka annonser du visas och eventuellt klickar på, geografiskt läge, kön och ålderssegment etc. förmedlas till tredje part i den mån informationen är känd. Du kan se vilka tredjeparter som avses i avsnittet "Cookies" ovan. Uppgifterna används för att rikta reklam.

Klagomål
Om du som konsument vill lämna in ett klagomål avseende ditt köp, ombeds du att kontakta oss på telefon +45 77300500 eller skicka ett e-postmeddelande till info@high5shop.se. Personen som du ska kontakta är Morten Christensen. Om vi inte lyckas nå fram till en lösning, kan du skicka ett klagomålsärende till:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg, Danmark
www.forbrug.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark, kan du lämna in ett klagomålsärende till Europeiska kommissionen klagomålsportal på nätet här - http://ec.europa.eu/odr

Handelsvillkoren uppdaterades senast 05-10-2018.

Standardiserat ångerformulär
(Detta formulär fylls endast i och returneras om ångerrätten åberopas)

Till:
High5shop.se
Indkildevej 2B
9210 Aalborg SØ, Danmark
info@high5shop.se

Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten i relation till mitt inköp av följande produkter / tjänster:

__________________________________________________________________________________

Beställt den: _______________________________ Mottaget den: _______________________________

Konsumentens namn: ______________________________________________________________________

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

Konsumentens namnteckning: _________________________________________ Datum: _________________

(endast om formulärets innehåll meddelas i skrift)